joggenIk ben net terug van het lopen. Drie keer per week doe ik het. Vijf kilometer. (bedankt Evy Gruyaert) Ik sla nooit over. Want zo ben ik, perfect in alles wat ik doe.

En ik lieg veel. Over die drie keer bijvoorbeeld. Woensdag heb ik overgeslagen en ik heb er zelfs geen mooi klinkend excuus voor. Geen zin, denk ik. Of te lui, kan ook.Klopt het dat u (of mag ik jij zeggen, lieve lezer? We kennen elkaar immers nog maar net) die imperfectie die inherent is aan mijn menselijkheid net méér op prijs stelt?

Menselijkheid is een strategie geworden, stel ik vast. En ik ruk even een aantal uitspraken van Steven Van Belleghem (@StevenVBe) schaamteloos uit hun context:

“We moeten deelnemen aan de conversatie over ons merk als mens” *

Hoe anders? Als goudvis?

“A friendly attitude is probably the most underestimated marketing strategy” **

Hoewel ik als marketeer achter Steven zijn visie sta, vraag ik me als mens af hoe menselijkheid een deel is kunnen worden van een marketingstrategie. Zijn het al die jaren van kunstmatige perfectie van merken, bedrijven en mensen? Moeten we nu leren om waarachtig te zijn? In een tijd waar reputatie een echte ‘social currency’ is geworden, is het misschien net de technologie die ons zal helpen weer meer mens te worden.

We zijn 7 november 2024. Ik kom net terug van het lopen en ga zitten om mijn blog te schrijven. De nanobots in mijn bloedstroom hebben immers een uurtje geleden de release van nét genoeg adrenaline getriggerd zodat ik niet overgeslagen heb deze keer. Mijn smartchip met gps heeft mijn activiteiten en fysiodata al gesynchroniseerd met mijn publieke Google Fit profiel. Dus jullie hebben allemaal al gezien dat ik vandaag een binnenweg genomen heb en woensdag overgeslagen heb.

Alles transparant. Ook mijn kleine kantjes. Maar is dat zo erg? Iedereen heeft ze immers. En het maakt me menselijk. En laat dát nu net een slimme marketingstrategie zijn!

Groet!
Jan.

 

Quotes uit:

* De conversation manager

** When Digital becomes Human

 

Disclaimer

Als ik vandaag iets anders beweer dan gisteren, of ik mezelf schijnbaar tegenspreek, wil dat gewoon zeggen dat ik sinds gisteren een klein beetje slimmer ben geworden. 😉

Menselijkheid, het laatste marketing taboe